Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Rutiner ved vertskommuneavtaler

Snillfjord kommune har utarbeidet egne rutiner for oversendelse av opplysninger ved opprettelse av vertskommuneavtaler.

Dette gjelder i første omgang Helsestasjon, Ven oppvekstsenter og Bolig Sunde, andre enheter kan komme etter hvert.

Det vil være en del opplysninger som vertskommunen har brukt for i saksbehandlingen, disse oversendes etter samtykke fra foreldre/elev/foresatt/pårørende/ansatt.

Samtykkeerklæring sendes ut i forkant av avtalen. Denne returneres i underskrevet stand til Snillfjord kommune og legges inn i sak-/arkivsystemet.

Samtykker ikke foreldre/elev/foresatt/pårørende/ansatt blir ingen dokumenter oversendt til den nye kommunen.

Vertskommunen må be om innsyn i den enkeltes sak/mappe og de må spesifisere hvilke relevante opplysninger de vil ha. Opplysningene oversendes/oversendes ikke i forhold til samtykkeerklæringene.

Relevante opplysninger for skole/barnehage:

foreldresamtaler/halvårsvurderinger

elevsamtaler

ppt-rapport

Relevante opplysninger for personal:

arbeidsavtale

evt. akanopplysninger

evt. avtale om tilrettelegging

Relevante opplysninger for helse:

legeerklæringer

sykejournaler

Laster...