Snillfjord kommune har utarbeidet egne rutiner for oversendelse av opplysninger ved opprettelse av vertskommuneavtaler.
Dette gjelder i første omgang Helsestasjon, Ven oppvekstsenter og Bolig Sunde, andre enheter kan komme etter hvert.
Det vil være en del opplysninger som vertskommunen har brukt for i saksbehandlingen, disse oversendes etter samtykke fra foreldre/elev/foresatt/pårørende/ansatt.
Samtykkeerklæring sendes ut i forkant av avtalen. Denne returneres i underskrevet stand til Snillfjord kommune og legges inn i sak-/arkivsystemet.
Samtykker ikke foreldre/elev/foresatt/pårørende/ansatt blir ingen dokumenter oversendt til den nye kommunen.
Vertskommunen må be om innsyn i den enkeltes sak/mappe og de må spesifisere hvilke relevante opplysninger de vil ha. Opplysningene oversendes/oversendes ikke i forhold til samtykkeerklæringene.
Relevante opplysninger for skole/barnehage:
foreldresamtaler/halvårsvurderinger
elevsamtaler
ppt-rapport
Relevante opplysninger for personal:
arbeidsavtale
evt. akanopplysninger
evt. avtale om tilrettelegging
Relevante opplysninger for helse:
legeerklæringer
sykejournaler
Laster...